نکات طراحی داخلی اداری حرفه ای

با در نظر گرفتن فضای اداری می توان طراحی داخلی اداری را با تهیه مبلمان اداری کارمندی، مبلمان اتاق انتظار و مبلمان اتاق مدیریت به نحو احسن انجام داد. سعی کنید از دیوارهای آکوستیک برای دکوراسیون داخلی دفتر کار استفاده کنید تا ورود صدا را به محیط داخلی دفتر کارتان به حداقل برسانید و تمرکز و آرامش تان در حین کار بالا ببرید. از طرف دیگر طراحی یک محیط اداری نیازمند تخصص و مهارت بالا می باشد و از این رو باید کار را به افراد متخصص سپرد. اتاق استراحت به معنای واقعی کیفیت فضا را بالا برده و پرسنل را تشویق می کند در کنار زیبایی های این محیط از جمله گل و گیاه، نور طبیعی و چشم انداز دریا به استراحت بپردازند. متریال استفاده شده در ساخت پارتیشن ها اغلب شیشه، چوب و فلزاتی مانند آلومینیوم هستند.پارتیشن های اداری علاوه بر زیبایی یک راه ارزان و اقتصادی برای ایجاد فضای جداگانه اداری برای کارمندان است.در محیط های اداری که میزان نور کم است از پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود و در محیط های که نیازمند به فضای شخصی بیشتری باشد از پارتیشن های ام دی اف و نیمه ام دی اف استفاده می شود. کارکنان هر اداره بسته به کاری که انجام می دهند برای حفظ آرامش شان به یک مکان خصوصی یا نیمه خصوصی احتیاج دارند.

از فضاهای کاری تعاملی این شرکت میتوان به باجه های تلفن، میزهای کار مخصوص، اتاقک های مکعبی، نقاط همکاری سرپایی، سالن های استراحت، نیمکت عمومی و اتاق های جلسه سنتی اشاره کرد که همگی با هدف تامین تنوع محیطی لازم برای کارهای گوناگون این طراحی دکوراسیون داخلی اداری هستند. کیفیت فضای کار چیزی است که روز به روز اهمیت بیشتری در طراحی داخلی اداری پیدا می کند. هنر همچنین باعث می شود که وقتی کارمندان شما به یک لحظه برای تأمل نیاز دارند در حالی که خیلی حواسشان پرت نمی شود ، اجازه دهند یک نقطه کانونی مشخص داشته باشند.

امروزه کارفرمایان شرکت های فناوری، به کارمندان خود آزادی می دهند تا بتوانند محیط کاری، میز و وسایلشان را خودشان انتخاب کنند و آن را تغییر بدهند. با توجه به کاربری هر پروژه، مقیاس کار و میزان نیاز به مدارک معماری پروژه جهت اجرا تغییر میکند، پس معیارهای تاثیرگذار بر قیمت طراحی اعلامی هم باید متفاوت باشد. بهکاربردن مصالحی که هم ظاهری جذاب به دفتر کار بدهد، هم کیفیت و دوام مناسبی داشته باشد و هم با میزان بودجه متناسب باشد، نیاز به افرادی دارد که ما را راهنمایی کنند. این دفتر با هدف بهبودسازی و ارتقای کیفیت محیط کار، حمایت از پرسنل و مشتری ها طراحی و ساخته شده. علاوه بر این استفاده از چوب در این فضا حس گرما و آرامش بیشتری به فضا داده است. در این پروژه به منظور تفکیک سالنها از پارتیشن شیشهای استفاده شده است که علاوه بر جداسازی فضاها، باعث زیبایی و روشنتر بودن محیط میشود.

بعد از بررسی نیازها، می توانید طراحی را آغاز کنید. گاهی با بررسی نیازها، شرایط و امکانات و اعمال تغییراتی کوچک، می توانیم فضای فعلی را به فضایی ایده آل تبدیل کنیم. گاهی لازم است افراد نزدیک یکدیگر باشند. به محض ورود به ساختمان، افراد در کار و مسائل مربوط به آن غرق می شوند. از آن جایی که افراد ساعت زیادی از روز را در محل کار خود می گذارانند، می بایست محل کارشان محیطی امن و آرام باشد. می خواهید یک دکوراسیون کاربردی و کم هزینه داشته باشید؟ آیا شما نمی خواهید بخش خصوصی زندگی خود را با کار مخلوط کنید؟ همچنین در ادامه متوجه خواهید شد که یک تیم حرفهای، به چه نکاتی در طراحی توجه میکنند. طراحی داخلی دفتر کار از یک میز کارمندی ساده تا میزهای خدمت چند قسمتی متفاوت است. و اگر برخی چیزها هنوز باید روی میز نگهداری شوند، جعبهها و قفسههای در بسته به پنهان کردن درهم و برهمی کمک میکنند و فضا را آزاد و الهامبخش میکنند! به ویژه، ذخیره سازی در بسته برای پنهان کردن بیشتر آشفتگی ها در پشت درهای بسته ضروری است و به طراحی فضای دفتر کار ظاهری زیبا می بخشد! شلف ها را بسته به بودجه مالی، سبک دکوراسیون، ابعاد و اندازه و در نهایت سلیقه شخصی کاربر میتوان خریداری و نصب کرد.

توجه داشته باشید که دفترکارهای روشن باعث میشوند تا تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشند. با توجه به تعداد بالای مراجعهکنندگان، سعی شده است تا فضایی ساده و البته شیک ایجاد شود. از مزایای روش طراحی مدرن، ارتباط بیشتر کارکنان و امکان دسترسی آسانتر آنان با یکدیگر و البته ایجاد فضایی دوستانهتر و است. چرا که نور کم باعث خستگی و خواب آلودگی کارکنان می شود. با دکوراسیون و طراحی داخلی اداری می شود به بهترین شکل از یک فضای اداری در جهت بهبود عملکرد کارکنان بهره برد. امکان استفاده از نور طبیعی هم موجب صرفهجویی در مصرف انرژی میشود و هم انرژی بیشتری در کارکنان بهوجود میآورد. سعی کنید از مبلهای چرمی در طراحی داخلی اداری استفاده کنید؛ زیرا هم نگاهداری آن و هم تمیز کردن آن آسانتر است. دکوراسیون داخلی آرامو دیزاین در این مطلب با چیدانه همراه شده تا به چند نکته درباره طراحی اصولی محیط کار اشاره کند. رنگی را انتخاب کنید که بتواند روشنایی بیشتری به اتاق اضافه کند. در معماری ساختمان اداره بزرگ اتاق کنفرانس میبایست بزرگتر در نظر گرفته شده و بتواند بیش از ۲۰ نفر را در خود جای داده است.

از جمله نکات مهم در طراحی و دکوراسیون دیوار فضای اداری می باشد. پس پیش از اینکه تصمیم نهایی تان را گرفته باشید و یا اینکه کارتان را شروع کرده باشید، به همه این نکات به خوبی دقت کنید و در نظر داشته باشید. بهره گیری از تجهیزات نورپردازی کم مصرف و در عین حال مدرن در جهت کاهش مصرف انرژی از نکات مهم در نورپردازی فضای اداری محسوب می شود. مطالعات نشان دادهاند که داشتن یک سطح کار نامرتب باعث کاهش بهرهوری میشود. در تکنیک رنگ بندی تک رنگ فقط از یک رنگ (فام) استفاده می شود. با جداسازی فضاهای گسترده علاوه بر ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان می توان به تمرکز ذهنی و بهبود عملکرد کارمندان کمک نمود. به این معنی که طوری باید نقشهکشی انجام شود که فضاهای ویژه کارکنان در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. گذشته از این ، مشاوران داخلی دفتر می توانند کار خود را در بازه زمانی مشخص انجام دهند و این اصلی ترین چیزی است که لازم است زیرا آن جا محل کار شماست و به آن نیاز دارید تا در مدت زمان کوتاه با کلیه امکانات و مؤلفه ها آماده شود . در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه، خدمات طراحی داخلی اداری تجاری در حال تغییر روش کار ما هستند.

از شرکتی که انتخاب میکنید بخواهید چندین طرح را به شما پیشنهاد دهد. همچنین ، یک طرح متقارن ساختاری است. یکی از این شرکت ها در ایران ، شرکت معماری هیراداناست که کارنامه ی موفقی در زمینه ی طراحی داخلی اداره دارد و شما اگر مشتاق داشتن یک دکوراسیون اداری حرفه ای و لوکس هستید می توانید با هزینه ی مناسب و بودجه بندی خوب و طراحی و اجرای با کیفیت از طرف شرکت معماری هیرادانا ، به آن برسید . کنجکاو هستید که بدانید چگونه طراحی دفتر کار خود را بهبود ببخشید؟ فضای داخلی ساختمان به نحوی طراحی شده که از ورود نور طبیعی روز به داخل دفتر استقبال کرده و چشم اندازهای زیبای مناطق اطراف را به نمایش می گذارد.

داشتن اطلاعات کافی و شناخت مصالح ساختمانی موجب میشود تا هم هزینه کمتری تحمیل شود و هم نتیجه بهتری طراحی دیزاین داخلی اداری ایجاد شود. نورپردازی را بسته به طراحی داخلی دفتر دیگر انتخاب کنید تا از خستگی چشم جلوگیری شود. یک طراح داخلی مساحت کلی را اندازه گیری می کند و سپس بسته به نیاز میز، قفسه و غیره آن را تقسیم می کند. اصول مهم در طراحی داخلی اداری چیست ؟ می باشد. از نکاتی که در طراحی داخلی دفتر اداری و مبلمان آن مهم به نظر می رسد استفاده از مبلمان ارگونومیک است که در حفظ سلامت کارمندان موثر می باشد. استفاده از نورهای هالوژن؛ نورهای خطی و مخفی سقف در زیبایی دکوراسیون دفتر کار موثر هستند. یکی از سبکهای محبوب در جهان، طراحی داخلی اداری با پلان باز است. در این طراحی جسورانه، مواد متضاد و ناهماهنگی مثل ماسه سنگ/نئون، فرش/بتن، شیشه/روکش صمغی خال دار در کنار هم استفاده شده تا ترکیبی متغیر از مواد و بافت خام صنعتی و نوآوری در حال پیشرفت در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به دنیا معرفی شود. یکی از ضروریات طراحی دکوراسیون داخلی اداری ایجاد اتاق استراحتی بود که برای گپ و گفت پرسنل یا برگزاری جلسات کوچک استفاده می شود. رنگ دیوارها بخشی اساسی در طراحی داخلی اداری هستند .

همان طور که می دانید دکوراسیون و طراحی داخلی اداری موارد متعددی را شامل می شود که از آن میان می توان به رنگ آمیزی محیط اداری اشاره کرد. این اتاق به طور نامحسوسی با اتاق انتظار مشتری ادغام شده و مرز مشخصی ندارند. ویژگی ها و زیبایی های این محیط کار جدید، از حد تصور مشتری ها خارج بوده و به شدت مجذوب آن شده اند! به همین علت شرکت های حرفه ای که به دنبال پیشرفت در کار خود و جذب بیشتر مشتری هستند به دکوراسیون اداری اداره شان اهمیت زیادی می دهند و حرفه ای ترین شرکت های معماری را برای انجام طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی اداره شان انتخاب می کنند . شما میتوانید یک شرکت طراحی داخلی را برای یک اتاق اداری خاص نیز استخدام کنید.

مهمترین تفاوت طراحی داخلی فضای اداری با فضای مسکونی این است که در طراحی فضای اداری به گستره وسیعی از فضاها توجه میشود؛ اما در طراحی فضای مسکونی تنها روی یک موضوع تمرکز میکنند. استفاده از منابع روشنایی اقتصادی میتواند به نفع شما باشد. گاهی نیز آن را به صورت مجزا و کاملا مستقل به نمایش میگذارند، که استفاده از آن بستگی به ذوق و سلیقه طراح دارد. اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون منزل تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه، خصوصاً خانم خانه میشود. همچنین پرهیز از تراکم بیش از حد افراد در یک فضا و تناسب تعداد کارکنان با اندازه محیط، موضوع دیگری است که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری نباید از نظر دور بماند. انتخاب میز و صندلی باید براساس نیازهای کارکنان شما باشد. یک طراح باید بداند چه متراژی برای مانور بیشتر در طراحی داخلی فضای اداری در دست دارد، تا بر اساس آن تصمیمات لازم در نحوه نورپردازی، چیدمان اداری، محل قرارگیری میز رسپشن و یا میز منشی، کتابخانه، پارتیشن اداری، مبل اداری، اتاق مدیریت، اتاق انتظار و سایر موارد را بگیرد. مجموعه پادایران با بررسی تمامی جوانب و پتانسیلهای محیط اداری، برای شما چند مدل و ایده برای طراحی داخلی ارائه میدهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار