همچنین میتوانید از دیگر مجموعه دارها بخواهید تا به مشتریهای خود تبلیغات اتاق فرار شما را کنند و یا در سایتهای مختلف تبلیغ بازی خود را انجام دهید. منظور از جوایز یعنی اینکه باید با بازکنان هماهنگ بود و در مقابل هر معمایی که حل میکنند و یا هر قفلی که باز میکنند یک جایزه به گروه اختصاص داده شود این جوایز میتواند باز شدن یک در، پیدا کردن یک سرنخ، خروج از یک اتاق و … باشد. برای طراحی معما باید از یک گروه متخصص که در این زمینه فعالیت میکنند کمک بخواهید تا طبق استاندارهای موجود معماهای مربوط به سناریو شما را طراحی کنند. در زمان نوشتن سناریو بازی بهتر است به افراد حاضر در سناریو جان دهید و به نقش آنها پر و بال دهید تا بازیکنان بتوانند با شخصیتها ارتباط برقرار کنند. برای تعداد بازیکنان، معمولاً حداقل و حداکثر در نظر گرفته میشود.
وب سایت لحظه آخر با هدف ایجاد بانکی جامع در تمامی زمینه های گردشگری در سال 1391 شروع به کار و پس از حدود 10 سال سرویس دهی به مسافرین با بیش از یک میلیون کاربر عضو یکی از پربازدید ترین استارتاپ های گردشگری می باشد. چنانچه از درب های الترونیکی در محیط بازی استفاده نمایید، امکان دارد برق ها در هنگام بازی قطع شوند و بازیکنان به مشکل بر بخورند؛ از این رو بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات درب ها در حالت نرمال اُپن قرار دهید. به عنوان مثال زمانی که یک تکه از پازل را پیدا میکنید، با صدای بلند به سایر اعضای تیم بگویید که تکهای پازل یافتهاید. ممکن است یکی دیگر از اعضای گروه تکهای دیگر را یافته باشد که به کل تیم در حل معما کمک میکند.
تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | allescape
گاهی ممکن است در هنگام طراحی بازی آنقدر محو بازی شوید که از عیب و ایرادات به وجود آمده چشمپوشی کنید، بازیهای آزمایشی کمک میکند تا متوجه ایرادات شوید و آنها را تصحیح کنید. اگر مراحل قبل را توانستید پشت سر بگذارید بهتر است به دنبال کارکنان و یا اکتور بازی باشید، برای انتخاب اکتور باید فردی را پیدا کنید که بسیار پویا و فعال باشد همچنین بتواند در ساعتهای مختلف یک نقش ثابت را بازی کند. بازیکنان باید در طول بازی در جریان اهداف قرار گیرند و مطلع باشند که در هر قسمت از بازی باید چه کاری را به اتمام برسانند و یا چه ماموریتی در پیش دارند. پس از طراحی معماها، نیاز است بارها و بارها تست و بررسی شوند تا اگر عیب و ایراداتی در آنها نهفته است آشکار شود. سناریو به بازی شما کمک میکند تا در ذهن مخاطب ثبت شود و پس از بازی مخاطب شما باز هم درگیر بازی باشد و به آن فکر کند این اتفاق به این معنی است که شما مرحله سناریو نویسی را به خوبی پشت سر گذاشتید. نظر کلی ما این است که به دلیل زمان ، سناریو خود را محدود نکنید و اگر سناریویی دارید که ارزش حتی سه ساعت بازی را دارد روش کار کنید تا به تتیجه برسد.
طرح معما و سرنخ های اسکیپ روم
اگر همه افراد موردنظر را از میان دوستان خود انتخاب کنید، زیاد مفید نخواهد بود اما اگر یک یا دو تیم از دوستان و نزدیکان شما بازی را آزمایش کنند، کمککننده خواهد بود. بهتر است از میان افرادی که خودشان صاحب اتاق فرار هستند، نیز حداقل یک یا دو تیم برای آزمایش بازی دعوت شوند. در اتاقهای فرار، رنگ یکی از مهمترین ارکان انتقال حس به بازیکنان است؛ بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای فضای بازی از اهمیت خاصی برخوردار است.
۲. اتاق فرار تنهایی
برای رنج بالای ۱۶ سال مناسب است و ژانر معمایی و ترسناک دارد. اتاق فرار مصر در ژانر ماجراجویی تاریخی است و به زمانی حدود ۶۰ دقیقه نیاز دارد. تعداد بازیکنان ۳ تا ۶ نفر بوده و رده سنی آن بالای ۱۰ سال است.
- شاید یکی دو بار گمراه کردن و فریب دادن بازیکن ها باعث جذابیت بازی شه.
- صاحبان و طراحان اتاق، در این مرحله دید روشنی نسبت به بخشهای مختلف بازی ندارند.
- در حال حاضر تخمین زده میشود که در دنیا بیش از ۸۰۰۰ اتاق فرار با سناریوهای گوناگون وجود اصول طراحی معما در اتاق فرار داشته باشد.
- اتاق فرار لوکو در خیابان تهرانپارس، بالای میدان پروین، ۲۱۲ شرقی، بین خیابان ۱۳۱ و ۱۳۳ شماره ۶۳۳ قرار دارد.
- هرگاه بیش از حد در معمایی گیر کردید، مدیر بازی به شما کمک خواهد کرد و راهنمای لازم ارائه میشود.
- چون همه چیز به این سادگی نیست که فقط بازیکنها رو وارد بازی کنید.